Pošta Slovenije na poti samoukinitve – 2. del

Ko je Pošta Slovenije pred natanko dvema letoma napovedala krajšanje obratovalnega časa poštnega urada na Poštni ulici 4 (tukaj), ni bilo treba biti jasnovidec, da bi uganili nadaljnji potek dogodkov. In res: leto za tem je vodstvo Pošte ugotovilo, da je uradu upadel promet. Dlje kot ima poslovalnica zaprta vrata, manj ima strank?! Kakšno presenečenje!

Ko je januarja letos nato sledilo dodatno skrajšanje obratovalnega časa in prehod na deljen delovni čas (tukaj), ni bilo dvoma, da je končni cilj zaprtje urada. Le katera firma, ki je pri zdravi pameti, ima v soboto dopoldan v mestnem središču zaprta vrata?! Pošta Slovenije, itak.

Ni preteklo devet mesecev in na občino je priromal dopis (tukaj), v katerem Pošta prosi občino za mnenje o preoblikovanju poštnega urada v t. i. »pogodbeno pošto«. Ne veste, kaj je »pogodbena pošta«? To je lahko v bistvu kdorkoli, npr. trafika, trgovina, turistično informacijski center…, ki mu Pošta s pogodbo prepusti opravljanje neposrednega stika s strankami.

KS Center je županu svetovala, naj poda odklonilno mnenje (tukaj). Mnenje občine sicer ni zavezujoče, vendar ga Pošta mora predložiti Agenciji za komunikacijska omrežja, ki odloči o preoblikovanju poštnega urada v pogodbeno pošto. Ker Pošta še vedno ni razkrila konkretnih podatkov o poslovnih rezultatih, jo je župan pozval, naj najprej predloži analizo stanja z obrazloženimi in utemeljenimi razlogi za zaprtje urada (tukaj).

Odgovor Pošte (tukaj) je bil pričakovan: število storitev, ki jih uporabniki opravijo na pošti 4106, se je v letu 2019 glede na leto 2018 znižalo za 26,5%. Logično. Je mar kdo pričakoval, da se bo s skrajšanjem in deljenjem delovnega časa število opravljenih storitev povečalo?

Sočasno s pravkar omenjenim dopisovanjem se je na spletu pojavila napoved javne dražbe nepremičnine na Poštni ulici 4. Izklicna cena za celotno stavbo: 1,5 mio evrov. In zdaj smo pri bistvu problema: Pošti Slovenije se preprosto ne dá ukvarjati s svojim osnovnim biznisom; opravljanje poštnih storitev zanjo ni več dovolj zanimivo v primerjavi s prodajo nepremičnine. Zato vodstvo Pošte že zadnji dve leti z vsiljevanjem skrajšanega obratovalnega časa sámo sebi pripravlja teren, na katerem bo upravičevalo zaprtje poštnega urada. Saj veste: spremenjene navade potrošnikov, promet nam upada, potrebna je racionalizacija, pa optimizacija…

Povsem nesprejemljivo in nepredstavljivo je, da bi mestno središče tretje največje občine v državi ostalo brez izvajalca poštnih storitev. Zato mora občina še naprej nasprotovati preoblikovanju poštnega urada. Z vidika mestnega središča bi bila sprejemljiva rešitev tudi ustanovitev t. i. kolokacije, po kateri bi se v obstoječi poslovalnici poleg poštnega okenca odprlo še okence upravne enote in okence občinske uprave. S tem bi Stari Kranj pridobil dodatne javne vsebine, ki bi prispevale k izboljšanju kakovosti bivalnega in poslovnega okolja ter povečale obisk mestnega središča.